Heeft de digitale wereld van LinkedIn en andere netwerken het visitekaartje overbodig gemaakt of is het aloude visitekaartje nog springlevend? Dat laatste natuurlijk! Je geeft niet je telefoon af aan degene met wie je in gesprek was om een keertje te bellen. Of een servetje met een snel gekrabbeld nummer.
Je geeft een mooi ontworpen visitekaartje. Als dank voor het fijne gesprek en met de vraag nog een keer te contacten. Veel professioneler. Het visitekaartje is ook meer geworden dan een kaartje met je contactgegevens. Je laat perfecte visitekaartjes ontwerpen om professioneel voor de dag te komen. Maar ook om te zorgen dat jouw businesskaartje bewaard blijft.
Contact
Het uitwisselen van gezamenlijke adresgegevens wordt net iets meer met het elkaar overhandigen van de businesskaartjes. Maar dan dienen het wel strakke kaartjes zijn. Laat visitekaartjes drukken die meteen indruk maken, die ervoor zorgen dat je herinnerd wordt. Dat de klant aan je denkt als hij een order wil plaatsen.
Laat zien
Laat vooral zien wie je bent en waar je voor staat. Probeer dat terug te laten komen in het ontwerp van de visitekaartjes. Zet je netwerkprofielen erop en een professionele foto. Dat kan van jezelf zijn, van je bedrijf of van jouw product. Foto’s en afbeelding worden over het algemeen makkelijker herinnerd dan teksten. Gezichten worden sneller herkend dan namen. Zet, in plaats van je functie, erop wat je doet. Als je dat op een ludieke en aantrekkelijke manier doet, zullen mensen glimlachen en geïntrigeerd zijn. Ze zullen jouw visitekaartje delen met anderen waardoor je naamsbekendheid vergroot.
Lees ook: dit zijn je opties voor een online ondernemerschap
Je kunt tegenwoordig het visitekaartje upgraden door het digitaal te maken. Zet je website en je e-mailadres erop. Gebruik afbeeldingen en tekeningen om het leuker te maken. Hoe leuker, hoe meer aandacht. En dat is wat je wil. Die broodnodige aandacht die je kunt krijgen met visitekaartjes die dus nog altijd noodzakelijk zijn. Het grappige maar toch heel professionele visitekaartje wordt makkelijk aangepakt en op kantoor op het bureau gelegd. Waar weer veel collegae het indrukwekkende kaartje bekijken. En steeds weer jouw naam zien, of die van het product. Tot ze gaan bestellen.